HULP ONDERWEG: land rover assistance
Tel. vanuit België: 0800/92291
Tel. vanuit het buitenland: +32 3 253 60 44
Mocht u onverhoopt eens met pech worden geconfronteerd, dan biedt Land Rover een zeer uitgebreide en hoogwaardige noodhulp. Deze zorgt dat u snel en efficiënt weer op weg wordt geholpen. In vrijwel alle Europese landen kunt u tot 3 jaar en meer* (zonder kilometerbeperking) na de aflevering van uw wagen en 24 uur per dag gratis rekenen op de best denkbare mobiliteitsgarantie.
Hieronder leest u wat u allemaal mag verwachten wanneer u met pech wordt geconfronteerd.
In geval van nood
Is uw Land Rover door pech of een ongeval gestrand en kunt u dus niet meer rijden? Neem dan direct contact op met Land Rover Assistance. Land Rover Assistance is dag en nacht bereikbaar. U krijgt een medewerker aan de lijn die de noodhulp in gang zet.
Contactgegevens
- Tel. vanuit België: 0800/92291
- Tel. vanuit het buitenland: +32 3 253 60 44
- In onze recentste modellen kunt ook Land Rover Assistance rechtstreeks bereiken vanuit de wagen via de InControl b-call knop, die zich in de plafondconsole ter hoogte van de binnenspiegel bevindt.
Om u zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn, dient u de volgende gegevens bij de hand te hebben wanneer u belt:
- Uw naam of de naam van de eigenaar van de wagen
- De plaats waar de wagen zich bevindt
- Het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent
- Het chassisnummer (VIN) van de wagen
- Een beschrijving van het probleem
Alle medewerkers spreken en verstaan meerdere talen en zullen binnen de voorwaarden van de hulpverlening al het mogelijke doen om u optimaal te helpen. Wij verzoeken u om in een pechgeval zelf geen maatregelen te nemen die Land Rover Assistance ook voor u kan uitvoeren. Extra kosten die u dan maakt, kunnen namelijk niet worden vergoed.
Algemene voorwaarden
Land Rover Assistance is beschikbaar in de volgende Europese landen/gebieden: Albanië, Bosnië en Herzegovina, België, Bulgarije, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Republiek Ierland, IJsland, Italië, Kosovo, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Moldavië, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Servië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Zweden en Zwitserland. Financiële beperkingen kunnen in bepaalde gevallen van toepassing zijn. Voor meer informatie hierover, raadpleeg uw instructieboekje i.v.m. garanties.
Voordelen (bergen/slepen)
- Hulp bij pech
Als u uw reis met uw voertuig niet kunt starten of voortzetten vanwege een technisch probleem of een stranding (brandend waarschuwingslampje) in een land waar de pechhulp actief is (zie algemene voorwaarden), zal Land Rover Assistance een reparatie ter plaatse organiseren, waar dat mogelijk is en waar telefonische assistentie niet voldoet. Als een reparatie ter plaatse niet mogelijk blijkt, zal Land Rover Assistance een sleep organiseren naar de dichtstbijzijnde, of uw eigen, officiële Land Rover concessie voor een diagnose en/of reparatie.
- Hulp bij ongeval
Als u uw reis met uw voertuig niet kunt starten of voortzetten vanwege een ongeluk of botsing, dan zal Land Rover Assistance een sleep organiseren naar uw dichtstbijzijnde, of uw eigen, officiële Land Rover concessie voor een diagnose en/of reparatie.
Extra voordelen
- Vervangend vervoer
Bij pech zal Land Rover Assistance ervoor zorgen dat u als klant kan beschikken over vervangend vervoer gedurende een periode gaande tot maximaal 3 kalenderdagen. Hou er rekening mee dat de beschikbaarheid van vervangende voertuigen afhankelijk is van de plaatselijke omstandigheden. De huurvoorwaarden zijn van toepassing volgens de regels van elk bedrijf. Het kan zijn dat men uw creditcardinformatie vraagt, afhankelijk van de lokale wetgeving die van kracht is wanneer u het vervangende voertuig in ontvangst neemt.
- Alternatieven
- Taxi
Land Rover Assistance dekt de kosten voor een taxirit naar het dichtstbijzijnde treinstation, luchthaven of andere plek waar de klant afgezet wenst te worden. Land Rover Assistance dekt de kosten tot een maximum bedrag van €200,- incl. BTW. - Treinreis
Land Rover Assistance dekt de kosten voor een treinreis (enkel eersteklas) tot €400,- incl. BTW per persoon. - Vliegreis
Land Rover Assistance dekt de kosten voor een vliegreis (in Economy of Economy Premium klasse) tot €700,- incl. BTW per persoon. - Overnachting
Mocht een extra overnachting nodig zijn, dan dekt Land Rover Assistance de verblijfskosten (voor allen die hier recht op hebben) voor een overnachting in een 4- of 5-sterrenhotel (tot € 300,- incl. BTW / nacht, inclusief ontbijt) in eigen land en maximaal zeven overnachtingen in een 4- of 5-sterrenhotel (tot € 300,- incl. BTW / nacht, inclusief ontbijt) in het buitenland. - Hulp bij ongeval
In geval van een botsing of ongeluk zijn alle bovenstaande klantvoordelen van toepassing, met uitzondering van het vervangend vervoer. Dat zal voor maximaal 2 kalenderdagen beschikbaar zijn wanneer het voertuig van de klant is overgebracht naar een officiële Land Rover concessie.
- Taxi
Extra diensten
- Ophalen/terugsturen van het gerepareerde voertuig (binnenland/buitenland)
De klant kan ervoor kiezen om het gerepareerde voertuig zelf op te halen of door Land Rover Assistance het vervoer te regelen van het gerepareerde voertuig naar de woonst van de klant of een andere bestemming naar keuze. - Vervoer van het niet gerepareerde voertuig (binnenland/buitenland)
Land Rover Assistance regelt het vervoer van het niet gerepareerde voertuig van de klant naar een door Land Rover erkende reparateur naar de woning van de klant of naar de bestemming van zijn keuze.Bovenstaande service is van toepassing op zowel pech- als aanrijdingshulpverlening.
*Voorwaarde: u kiest jaarlijks voor een Land Rover erkend hersteller voor uw regulier onderhoud en een zomer- of wintercheck.